Ghid Turistic

Proiectul: Ghid turistic – “Case memoriale in tara noastra”, este finanantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa Prioritara 5 – Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.3. – Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, operațiunea „Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitatilor de marketing specifice”.

Proiectul isi propune ca prin totalitatea activitatilor intreprinse sa contribuie la realizarea obiectivelor asumate prin Axa 5 a POR. Totodata proiectul are ca scop cresterea circulatiei turistice precum si cresterea gradului de cunoastere a unei mici bucati din istoria Romaniei.

Proiectul privind promovarea caselor memoriale, printr-un ghid turistic „Case memoriale in tara noastra”, in toate regiunile de dezvoltare s-a va desfasurat pe raza mai multor judete din tara. Prin proiectul propus, s-au promovat103 locatii (case memoriale) din mai multe judete:  Alba, Arad, Arges, Bacau, Bistrita-Nasaud, Botosani, Braila, Brasov, Bucuresti, Calarasi, Cluj, Covasna, Dambovita, Dolj, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Maramures, Mehedinti, Mures, Neamt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Valcea, Vaslui.

In cadrul proiectului s-au desfasurat activitati de promovare a obiectivelor cu ajutorul materialelor promotionale .

MATERIALE PROMOTIONALE REALIZATE:

Astfel, s-a realizat un ghid turistic care contine informatii despre toate locatiile (cu prezentarea de poze si informatii despre fiecare).: 8.000 bucati.  

S-a realizat un film de promovare care contine informatiile referitoare la toate obiectivele turistice analizate prin proiect, care constituie continutul unui DVD.: 8.000 bucati.

S-au  tiparit pliante, (format inchis 210 x 100 mm, hartie 150 g) personalizate cu sigla si titlul proiectului, continand informatii generale cu privire la obiectivele turistice promovate in cadrul proiectului si posibilitatile de vizitare ale acestora: 8.000 bucati.

O parte din produsele promotionale (ghid, DVD-uri si pliante) s-au distribuit in zonele de influenta a obiectivelor, in 25 de oarese din tara cu peste 100.000 locuitori, pe strada cu ajutorul voluntarilor, iar o parte s-au expediat in tara (catre autoritati locale – primarii, organizatii non-guvernamentale cu implicare in domeniul turismului, organe de reprezentare in teritoriu a Ministerului Dezvoltarii si Turismului) – sub forma de pachet  (un DVD, un ghid si pliant).

 

Obiectivul proiectului

Obiectivul proiectului este reprezentat de dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii patrimoniului cultural si a activitatilor de marketing specifice.

Promovarea obiectelor de patrimoniu, in cazul de fata a caselor memoriale, printr-un ghid turistic “Case memoriale in tara noastra”, din toate regiunile de dezvoltare turistica, creste notorietatea acestora si are ca scop promovarea turismului de calitate si durabil in Romania. Totodata este necesara valorificarea patrimoniului cultural prin integrarea in circuitele nationale de turism.

Valorificarea patrimoniului cultural creste atractivitatea regionala si nationala pentru investitori, pentru turism si populatie, contribuind astfel in mod semnificativ la intarirea identitatii regionale. Turismul cultural este sustinut atat de bogatul patrimoniu cultural – istoric si etnofolcloric de mare valoare cat si de atractivitatea turistica de care dispune Romania.

Interventia promovata vizeaza in principal valorificarea si promovarea durabila a patrimoniului cultural se adreseaza unui grup de persoane ce poate fi estimat nu si precizat cu exactitate avand in vedere ca aceasta va avea loc in toate regiunile de dezvoltare turistica.

Comments are closed.